Vendégtípusok házigazda szemszögből

A sok-sok félelmetes adózási és adminisztrációs poszt után íme egy kis humor egy házigazda mindennapjairól, azaz így élünk mi, házigazdák. Bács Miklós humorista, házigazda vendégposztja, fogadjátok szeretettel:

Kis vendégkarakterisztika így 3-4 év távlatában. A sok jó élményen és normális vendégen túl, illetve azért köztük is, vannak, akik az alábbi karakterek valamelyikét, vagy többet is megtestesítenek.

Általános észrevételek. (Előrebocsátom, hogy általában 2-4 fő létszámban szállnak meg nálunk, így a rettegett angolszász legénybúcsús csapatokkal csak érintőleges élményeink vannak.)

Minél fiatalabb és minél jobb életszínvonalú országból jön a vendég, annál, valószínűbb, hogy ordas nagy kupit hagy maga után, sokszor nem tisztelik a vendéglátót és az apartmant. A legdurvább ilyen élményünk egy 17 éves norvég srác volt.

A távol-keletiek egy külön világ. Sokszor nem azt nehéz eldönteni, hogy melyikük tud angolul, hanem, hogy melyikük tud egyáltalán beszélni. Amiről azt hiszed, hogy értik, azt biztos, hogy nem. Amikor azt mondják, hogy nagyon meg voltak elégedve és jönnek máskor is, akkor retteghetsz a rossz pontszámtól. Egyébként is nagyon furcsán kommunikálnak. Egy egyedül érkező koreai hölgy, aki két éjszakára foglalt és éppenséggel jól beszélt angolul, a második nap reggel ránk írt, hogy mindenképpen szeretne itt elmenni egy musical előadásra, mert ebből (musicalek) írja a diplomamunkáját, de mivel nyár van nem tudja, hogy van-e erre mód. Mi nagy kombinálások árán aznapra szereztünk neki jegyet a Mamma Miára, kb, egy órán belül, annyi lett volna csak a dolga, hogy visszajelez, hogy “oké, megyek” vagy valami ilyesmi. Többször is ráírtunk. Semmilyen válasz nem érkezett, elment és azóta sem hallottunk róla.

 

És most a különböző vendégtípusok:

A “néma”. Lefoglalja az ingatlant, de ezek után semmilyen kommunikációra nem hajlandó, semmire nem válaszol, pláne nem közli, hogy mikor érkezik pontosan, majd, az érkezése napján, egyszer csak hív, hogy ott áll a ház előtt. Amikor megjegyezzük, hogy mégis miért nem reagált, amikor kérdeztük, nem is érti a problémát. ALFAJ: az a “néma”, akiről kiderül, hogy azért nem kommunikált, mert a sajátján (és ez legtöbbször pigmeus, urdu, vagy nyenyec nyelv) semmilyen nyelven nem beszél.

A “mikrokoszoló”. A lakásba belépve, látszólag rend van, de amikor elkezdesz takarítani, kiderül, hogy rengeteg aprósággal kívánt megörvendeztetni. Általában rohasztanak valamit a hűtőben, kis papírgalacsinok itt és ott, rengeteg csipszmorzsa a kanapé réseibe bedolgozva, stb. Mikrohulladékok és -foltok garmada. Ezzel sokszor több munka van, mint egy nagyobb rumlival, mert állandóan vissza kell térni egyes már befejezettnek hitt részekre, mert kiesik egy csontváz. Általában ez a típus, ha elmosogat maga után, mindig ellenőrizni kell, mert pl. rúzsfolttól a kávézaccig, minden rajta marad az általa tisztának gondolt poharakon. Egy kedves argentin páros volt a kedvenc mikrokoszolóm, akik a lakás különböző pontjain hagytak kis szárított maté-tea levelekből álló “jelzéseket”. Eleinte nem is tudtam, hogy milyen cucc, csak amikor már megszagoltam és a külseje alapján kigugliztam (bevallom másra gyanakodtam, de anya-lánya páros volt és hát nem szmókereknek néztek ki.)

A “hajhullató”. A mikrokoszoló egyik alfaja is lehet. Jellemzője, hogy abban a hitben él, hogy a házigazda akkor fog rá a legjobb szívvel emlékezni, ha a lakást egyenletesen beteríti lehetőleg erős szálú (pláne göndör!!!) és a lakáshoz nagyon ragaszkodó hajszálaival. A TV tetejétől, a WC mögötti ficakig mindenhova juttat belőle. Imádjuk.

A “kérdezőbiztos”. Nem lehet elég távoli az érkezésének időpontja, hogy addig ne tegyen fel minél több kérdést a házigazdának. Az sem zavarja, hogy az apartman képei, leírása, valamint a Google a legtöbbre hamarabb és könnyebben megadja a választ.(“Van-e az apartmanban ágy?” “Van-e az apartmanban tükör?” “A barátnőjének színezett a haja, mehet-e így termálfürdőbe?” “Hány óra lesz, amikor megérkezik?”) Egyik kedvencünk, aki, ezer kérdés megválaszolása után, küldött egy google-maps streetview fotót a házunkról és megkérdezte, hogy ez-e az a ház. Vajon, hogy találta meg? A “kérdezőbiztossal” az a legnagyobb probléma, hogy minden segítség és az összes megválaszolt kérdés ellenére, nagy valószínűséggel lepontozza az apartmant.

A “divatozó”. A lakás elhagyása után az alábbiak maradnak utána a lakásban. Rengeteg papírzacskó, mindegyik valamilyen divatüzlethez köthető, hasonlóképpen cipősdobozok. A ruhák számlái. A ruhákról levágott biléták, címkék, árcédulák, valamit az ezeket tartó kicsi és alig látható műanyag baszok, poetikus könnyedséggel elhintve mindenhol. A profik a levetett cuccaikat is otthagyják.

 

A “seggfej”. Megérkezése után éppen csak, hogy köszön, foghegyről válaszolgat, felsőbbrendű arckifejezéssel néz körbe az apartmanban. Általában nem tart civilizált országnak és embereknek minket. Amennyiben segítőkészen szeretnél még egy két hasznos információt közölni vele, érezteti veled, hogy fárasztod és a terhére vagy. A legjobb megoldás minél gyorsabban magára hagyni.

De, hogy valami jó is álljon itt: a vendégek nagy része teljesen normális, sokszor többé-kevésbé úgy hagyják ott a lakást, ahogy átvették. Volt egyszer egy lengyel család, akik fullra kitakarítottak és még meg is szereltek valamit. Ilyenből jó sokat mindannyiunknak!

Köszi, hogy elolvastátok.

Ha hasznosnak találtad ezt a bejegyzést, kérlek nyomj egy Tetsziket az oldal alján, de annak is nagyon örülünk, ha megosztod az ismerőseiddel, barátaiddal!

Kövess a Facebookon is, ahol kommentelni is tudsz!

Ne a büntetésekre költsd a bevételed, itt vagyunk és segítünk.

TALÁLKOZZ VELÜNK SZEMÉLYESEN KÉPZÉSEINKEN!

RÖVIDTÁV (AIRBNB, BOOKING ÉS TÁRSAIK):

Rövidtávú lakáskiadás előadás tematika és jelentkezés

Rövidtávú lakáskiadás gyakorlati tréning

HOSSZÚTÁV:

Hosszútávú lakásbérbeadás előadás tematika és jelentkezés

 

Comments are closed.