Hogyan kerülhető el apartmanjaink vagy hostelünk túlfoglalása?

Napjainkban különböző típusú szálláshelyek széles választéka áll a vendégek rendelkezésére, ezzel együtt pedig megnőtt a szállásadók által használt értékesítési csatornák száma is. Ezen értékesítési csatornák közül az online foglalási oldalak egyre fontosabbá és dominánsabbá válnak. Olyannyira, hogy minden típusú szálláshely és létesítmény kénytelen adaptálni ezt az üzleti modellt, ha a felszínen kíván maradni.

A hagyományos hotelek, üdülőhelyek és hasonló szálláshelyek egyszerűen, szállodai menedzsment rendszerekkel (PMS) oldják meg ezt a problémát. Tekintve, hogy a kis és nagy szállodák üzleti tevékenységét is egyre inkább átszövi a technológia, nem meglepő, hogy ezek a PMS rendszerek a működés gerincoszlopává váltak. A különböző technológiai infrastruktúrából származó valamennyi adat ezen a rendszeren fut keresztül; közvetítői szerepet tölt be továbbá a szálláshely belső és kapcsolódó külső rendszerei között. Az említett értékesítési csatornák is ezekhez a rendszerekhez tartoznak.

Manapság a szállodák legnagyobb része több online értékesítési csatornával dolgozik egyszerre. Ugyan azt a szobakínálatot ajánlják értékesítésre az összes online utazási iroda (OTA) számára. Ez magában rejt egy nagy rizikót: a túlfoglalás lehetőségét. A túlfoglalás egy igazán kellemetlen probléma minden szálláshely számára, amely nem csak az adott vendég elvesztését jelenti, de a potenciális visszatérő vendégét is. Bevétel és többszörös vendégéjszaka kiesést okozhat a létesítmény számára, közvetlenül és közvetve is.

A hagyományos hotelekhez képest – amelyek viszonylag korlátozott és központosított területre korlátozódnak -, a nem szállodai szálláshely szolgáltatás (apartmanok és hostelek) egységei sok esetben a város több különböző pontján helyezkednek el. Jellemzően nincs “front office-szerű” struktúrájuk, amelyet a létesítmény középpontjába helyezhetnének. Az alkalmazottak és a megbízott munkavállalók pedig gyakran munkaidejük nagy részét mozgásban töltik a létesítmények között.

Mindemellett az értékesítési csatornákkal kapcsolatos dilemma is ott lebeg a szállást üzemeltetők feje fölött. Bár a különböző szállásfoglalási oldalakon történő értékesítés jövedelmező lehet, nem mindegyik működik azonos elv alapján. Az Airbnb esetében például, ha a vendég foglalni szeretne jellemzően kapcsolatba lép a szállásadóval, ellenőrzi az elérhetőséget, megegyeznek az árban majd lezárja a foglalást. A foglalás sok esetben nem azonnali. Az oldal ilyenkor egyfajta közvetítő szerepet tölt be, hogy biztosítsa az ígért szolgáltatásokat és a kifizetéseket. Ezzel ellentétben az olyan online utazási irodák esetében, mint a Booking.com a foglalási folyamat lerövidül. A kedvezőbb ajánlat érdekében vendég a “foglaljon most” gombra kattintva gyakorlatilag azonnal véglegesíti foglalását, ezzel együtt pedig csökken a szálláshelyen foglalható szobák/ágyak száma a rendszerben. Ha a vendég később meggondolja magát és törli foglalását, a szoba vagy apartman ismét foglalhatóvá válik. 

A nem szállodai szálláshely szolgáltatást nyújtóknak (apartman tulajdonosok, hostelek) gyakran okoz problémát az ilyen típusú szállásközvetítői oldalakkal való együttműködés és az azonnali foglalási igények kielégítése.

A túlfoglalás esélye megnő, hiszen gyors és automatizált rendszerekről beszélünk, miközben az apartman tulajdonosok vagy fenntartók nagy része manuálisan kezeli foglalásait.

Ez a helyzet sokszor nehéz választás elé állítja az apartman és hostel tulajdonosát, és ezen választások nem járnak következmény nélkül. Ha nem vállalják a rizikót, akkor csökkentik saját értékesítési esélyeiket, ha viszont igen, akkor előfordulhat, hogy dühös vendégekkel és negatív értékelésekkel szembesülnek, melyek jelentősen rontják a márkaképet.

Tehát hogyan küzdhetjük le a túlfoglalás okozta problémákat, és dolgozhatunk együtt akadálymentesen több OTA- vel is? A válasz egyszerű: egy rugalmas szálláshely irányító rendszer (PMS) segítségével. Ilyen rendszer például a Clock PMS, amelyet a MAG IT Solutions kínál minden típusú és méretű szálláshely számára Magyarországon.

A Clock PMS egy újgenerációs felhő alapú, rugalmas rendszer, amely számos előnyt nyújt a nem szállodai típusú szállásadók számára is. Moduláris felépítésű, így igény szerint bővíthető vagy éppen szűkíthető. A PMS önmagában is remek segédeszköz a foglalások és árak kezeléséhez, a channel manager modullal kiegészítve pedig kiterjesztheti ezeket az előnyöket az online foglalási oldalakra, így növelve az azokból származó bevételeit.

Használata nem jár magas költségű eszközbefektetéssel, hiszen felhő alapú rendszer lévén kompatibilis minden típusú (mobil)eszközzel, csupán csak internet hozzáférés szükséges hozzá. Képzeld csak el egy olyan rendszer előnyeit, amely valós időben frissít minden adatot, bárhonnan elérhető és személyzetét a város, sőt az ország valamennyi pontján egyidőben irányíthatod vele. 

A Clock PMS nagyszerű lehetőséget nyújt arra, hogy sikeresen felvedd a versenyt a konkurenciával, minimalizáld az adminisztrációra fordított időt, és növeld vendégeid elégedettségét.

További információért klikk: CLOCK PMS

Ha hasznosnak találtad ezt a bejegyzést, kérlek nyomj egy Tetsziket az oldal alján, de annak is nagyon örülünk, ha megosztod az ismerőseiddel, barátaiddal!

Kövess a Facebookon is, ahol kommentelni is tudsz!

Ne a büntetésekre költsd a bevételed, itt vagyunk és segítünk.

TALÁLKOZZ VELÜNK SZEMÉLYESEN KÉPZÉSEINKEN!

RÖVIDTÁV (AIRBNB, BOOKING ÉS TÁRSAIK):

Rövidtávú lakáskiadás előadás tematika és jelentkezés

Rövidtávú lakáskiadás gyakorlati tréning

HOSSZÚTÁV:

Hosszútávú lakásbérbeadás előadás tematika és jelentkezés

Comments are closed.