• Figyelj a kéretlen megkeresésekre!

    pocket.jpgAz egyik legfontosabb dolog, amire minden szállásközvetítő oldalon való hirdetésnél figyelnünk kell, hogy minél hamarabb válaszoljunk egy-egy megkeresésre vagy foglalásra. A legtöbb oldalon ezt általában 24 órában mérik, de mindig javasoljuk, hogy minél hamarabb, lehetőleg egy órán belül reagáljuk az érdeklődésekre, mert ha ezt nem tesszük meg, akkor bizony a legtöbb oldal “büntet”. Hogyan? Például hátrébb sorolással a találati listában, ami pont azzal járhat, hogy a hatalmas versenyben egyszerűen esélyünk sem lesz, hogy valaha is bárki rátalál a hirdetésünkre.

    Pontosan ezzel kapcsolatosan nagyon fontos, hogy kifejezetten nagy figyelmet szenteljünk a rendszeren belül, a legtöbb esetben az Airbnb üzenőfelületén keresztül érkező kéretlen megkereséseknek/reklámoknak. Az oktatásokon külön hangsúlyozzuk, hogy miért fontos ezeknek a megfelelő kezelése, de egy példával is szemléltetem.

    spam_airbnb.jpgAz alábbi kéretlen megkeresés pont pár napja érkezett, amiben valaki a saját vállalkozását próbálja éppen promotálni az Airbnb házigazdák között. Biztos vagyok benne hogy nem én vagyok az egyetlen, akit ezek a fajta üzenetek meg szoktak találni, és csak remélni tudom, hogy mindenki tudja, hogy mi a teendő, ha egy ilyennel találkozik. Semmiképpen sem az, hogy figyelmen kívül hagyjuk. Ne feledjük, ahhoz, hogy valaki üzenetet küldjön nekünk, ki kell választania egy dátumot a naptárban (ezek reklámok esetében általában kicsit messzebbre eső időpontok), és már küldheti is az üzenetet. Az Airbnb levelezőrendszere természetesen nem tudja, hogy ez nem egy valós érdeklődés a szálláshelyünk iránt, így a 24 óra (ennyi türelmi időt kapunk, hogy büntetés nélkül reagáljunk egy megkeresésre) azonnal elkezd ketyegni. Ha nem vagyunk tapasztalt házigazdák, akkor legjobb esetben is figyelmen kívül hagyjuk a megkeresést, vagy esetleg mivel nem tudjuk, hogy mitévők legyünk, gyorsan visszautasítjuk a kérést. Ez semmilyen esetben nem ajánlott, pláne ha kezdő házigazdák vagyunk, és még foglalásunk sem volt soha. Szinte biztos, hogy így soha nem is lesz! Bár az Airbnb fokozatosan hangsúlyozza, hogy jogodban áll elutasítani bármilyen megkeresést büntetés nélkül, kezdő házigazdaként kifejezetten nem szabad elutasítani semmit, mert bár az Airbnb algoritmusának működését nem ismerjük, de biztos forrásból tudjuk, hogy ha még nem volt soha foglalásunk, és az elsőt elutasítjuk, azzal nagyon elvágjuk magunkat a rendszerben.

    spam_airbnb5.jpgMi a teendő tehát? Most kifejezetten a reklám célú megkeresésről beszélek, szóval én azt javaslom, hogy hagyjuk nyugodtan jóvá. Az illető úgysem fogja befoglalni az adott időpontot, a naptárunk sem blokkolódik, tehát kvázi csak nyerhetünk rajta, hogy minél hamarabb lereagáltunk egy megkeresést, amit jóvá is hagytunk. A rendszer ezt úgy fogja értékelni, hogy gyorsak és nyitottak vagyunk.

    Ettől függetlenül nyugodt szívvel jelentsük a felhasználót a rendszeren belül, hiszen az Airbnb pont attól egy remekül működő oldal, hogy próbálja minél átláthatóbbá tenni nem csak a szállásadók, de a vendégek adatlapjait is, és egy bizalmi rendszeren működő vállalkozás egyik legjobb tulajdonságaként pont az oda nem illő személyek kiszorítását kifejezetten szem előtt tartja.

     

    Ha hasznosnak tartottad ezt a bejegyzést, kérlek nyomj egy Tetsziket, de annak is nagyon örülök, ha megosztod az ismerőseiddel, barátaiddal!

    Kövess a Facebookon is, ahol kommentelni is tudsz!

    Ne a büntetésekre költsd a bevételed, itt vagyunk és segítünk.

    TALÁLKOZZ VELÜNK SZEMÉLYESEN KÉPZÉSEINKEN!

    RÖVIDTÁV (AIRBNB, BOOKING ÉS TÁRSAIK):

    Rövidtávú lakáskiadás előadás tematika és jelentkezés

    Rövidtávú lakáskiadás gyakorlati tréning

    HOSSZÚTÁV:

    Hosszútávú lakásbérbeadás előadás tematika és jelentkezés



Comments are closed.